Eindelijk in Borneo! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Eindelijk in Borneo! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Borneo!

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

20 Mei 2013 | Maleisië, Kuching

Vrijdag na 2 vluchten eindelijk aangekomen in Borneo, Kuching.
Het was al donker en laat als we arriveerden in ons hotel, dus van de stad zelf nog niks kunnen zien die dag.
Maar dat hebben we vandaag goedgemaakt!

Kuching is voor ons tot nu toe de mooiste en aangenaamste stad. Ze is gewoon properder dan de steden op West Maleisië en de mensen zijn hier volk veel aangenamer! Zitten ook veel minder Moslims, dus je kan al gemakkelijker op straat lopen in een topje, zonder je bekeken te voelen...
Deze middag onze eerste onweer/regen gehad. Zaten net op tijd in een supergezellig tent met Westers eten :-)
De rijst en noodles komen ondertussen zo'n beetje onze oren uit...tracht enom naar een heerlijk ontbijt, met bruin brood want dat kennen ze hier helemaal niet.

Afgelopen weekend dan...
Naar Bako nationaal park geweest. Wat een mooie plek!!! Zooooooo genoten...
De befaamde neusapen gezien, longtail makaken, kreeftjes, supersonische krabbetjes, wilde zwijnen en zoveel meer...
S'nachts was het wel afzien van de warmte, geen airco...maar we hebben het overleefd.
De prachtige natuur compenseerde ruimschoots de mindere accommodaties!!

Morgen, dinsdag, vertrekken we met de boot richting Sibu, 5 uur varen...
Van daaruit vertrekken we dan de volgende dag, opnieuw met de boot, naar de Ibans.
Het zijn de voormalige koppensnellers, maar daar houden ze zich, gelukkig voor ons, niet meer mee bezig ;-)

Later meer hierover.

Groetjes uit het warme Borneo
x

• 20 Mei 2013 - 15:27

Brigitte:

Hallo nesgun, tof om te horen dat het zo goed gaat ginder, veel te zien en lekker warm dus.
    Hier is het echt koud, miezerig herfstweer, enkel gisteren een mooie zonnetje gezien
    maar de plicht riep op de 14, al is het daar zeer kalm, zoals op gans iz
    We mogen dus niet teveel klagen,maar zelfs ik die goed tegen wat minder weer kan begin te klagen
    en te vragen achter de warmte van de zon
    Ik begin aan een weekje thuis en dan start met de vroeges :-P
    Thomas is gisteren langs geweest alles ging supergoed op de wacht, dus is gelukkig
    Verder het gewone reilen en zeilen op de 14 :)
    Is het de puppy met het gele bandje die jullie krijgen of heb ik dat verkeerd gezien en begrepen,
    kristine van de 13 heeft er ook een grote loebas bij, een boerboel, dat zijn" leeuwen", werden gebruikt door boeren om hun vee te beschermen, maar ziet er superlief uit
    nog vele fijne vakantiedagen
    groetjes uit het kille Evergem
    Brigitte

• 20 Mei 2013 - 20:56

Uw Ouders,:

Beseffen jullie wel dat de vakantie al voor meer dan de helft voorbij is?
    Misschien is de tijd voorbij gevlogen voor jullie, maar hier met dat trieste,
    koude en natte weer begint het lang te duren.
    Gelukkig heeft Zengo ons opgebeurd! Ik (mama) heb hem goed geknuffeld en
    hem gezegd dat ge bijna terugkomt!

Geniet nog maar en doe veel zonreserve op!

• 21 Mei 2013 - 10:44

Els:

Maaar gasten toch!!!!!!!!!!!!!
    Geweldig wat we tot nu toe al gelezen hebben!!!!!!
    Ik ben reuze benieuwd naar de foto's!!!!!!
    Geniet er nog van want hier alleen maar regen en regen en regen en kou!!! Kachel terug aan gestoken!!
    Groetjes

• 21 Mei 2013 - 19:47

Jana Willemaerts:

hey meke en peke!
    hier is alles in orde.
    mama heeft een afspraak vastgelegd bij Van Rompaaey voor moeke de 28ste mei.
    geniet ginder nog van dat mooie weer !
    en voor de rest moet ge u niet ongerust maken alles is in orde !
    groetjes vanuit het triestig Belgie
    familie willemaerts en Van Campenhout !