Perhentian Islands - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Perhentian Islands - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Perhentian Islands

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

17 Mei 2013 | Maleisië, Kuala Terengganu

Hallo allemaal,

Na 2 dagen stilte nog eens een verslagje uit Maleisië.

De busrit richting Besut (bijna alweer ganse dag) was weer vermoeiend...daar mochten we de speedboot op om de oversteek te maken naar de idyllische Perhentians.
Die was op sommige momenten
nogal ruig, want er waren een aantal mensen die last hadden van hun rug/nek.

Aangekomen op het resort, kregen we allen onze sleutel, maar toen we op de kamer kwamen, bleek deze niet gekuist te zijn!
Onmiddellijk gemeld en vrij snel andere, wel gekuiste, kamer gekregen.
Het was al avond en omdat het hier snel donker (19 u) wordt, nog snel wat verkend en iets vergroten in 1 vd tentjes op het strand.

Daarna moe naar onze kamer, waar bleek dat we niet alleen waren id kamer...zelfs in ons waren r andere "gasten" aanwezig!!

Gelukkig hadden we onze lakenzak bij en hebben we toch wat kunnen slapen...
De volgende ochtend nieuwe kamrr gevraagd, die was luxe in vergelijking met de andere!
Weer wat blijer :-)
We konden met een gerust hart op snorkelexcursie vertrekken...
Die was écht wauw!!!!
Nog nooit zoveel mooie vissen en koraal gezien bij elkaar, zelfs niet toen we eens gedoken hadden in de Caraïben...
Zooooooo genoten die voormiddag!!

's Middags waren we terug, iets gegeten en naar de andere kant van het eiland gestapt (10')...daar onder parasolletje genoten van een drankje en af en toe een plons in het azuurblauwe water, wat eigenlijk best warm was vooral dicht bij het strand.

Nu zitten we in Kuala Teranganu...een stadje vlak bij een riviermond. Niet zoveel te zien hier...
Maar straks 14 uur lokale tijd vertrekken we naar de luchthaven om daar het vliegtuig te nemen en de oversteek te maken naar Borneo.
Zullen pas op ons hotel zijn om 22u 's avonds.

Vanaf daar wordt het allemaal heel basic voor enkele dagen...koud water in de douche, enz.
Hopelijk compenseert de pracht van de natuur wat we aan luxe/comfort moeten inbinden...

Wat we tot nu toe geleerd hebben over Maleisië...
Heel veel Moslims, niet echt vriendelijk, weinig levensvreugd, de Malay eten een hele dag door, en zelfs warm als ontbijt, ...voetgangers hier alles behalve voorrang hebben,...ook hier big money de hoofdrol speelt!
Alle natuur wordt hier verwoest om palmplantages aan te leggen...zo triest :-(

Nu dus weer de komende dagen wschlk geen nieuws meer....

Tot de volgende!

• 17 Mei 2013 - 08:17

Kris:

"Zelfs in ons waren r andere 'gasten' aanwezig"... Aan het gedeelte 'sextourisme' van jullie reis begonnen...???

• 17 Mei 2013 - 22:44

Nico :

zalige reis precies tot nu toe ....
    leuk om elk verslagje te kunnen lezen ....
    Geniet er nog maar van !!!

• 18 Mei 2013 - 10:04

Peggy:

Hey Misses!

Ben blij dat jullie zo aan't genieten zijn van de avontuurlijke vakantie...
    Het is leuk om de verhalen te lezen.
    Jammer dat natuur moet wijken voor geld.

Groetjes,

Peggy

• 18 Mei 2013 - 11:38

Jana Willemaerts:

hey meke en peke!
    hier gaat alles zijn gangetje zoals altijd!
    hopelijk is het daar niet te warm!
    hier alszins niet ( niet zo goed weer dus veel regen ! )
    in de komatsulaan gaat alles goed en met Dzengo dus ook !
    dikke kussen en veel groetjes !
    familie Willemaerts en familie Van Campenhout xxx

• 22 Mei 2013 - 02:50

Gerd:

hallo Nes en Gunther,

Eindelijk tijd genomen (laatste nacht voor verlof) om jullie relaas tot en met vandaag te lezen.
    Jullie zijn ginder weer erg aan't genieten, dat is zeker...en groot gelijk hebben jullie, je moet het doen als je jong bent, wat relatief is he ;-)
    Hier mis je niets : al meer dan een week echt open haardweer (nooit meegemaakt in mei) en het regenseizoen is begonnen, maar je hoort me niet klagen, zeker niet als je die beelden van Oklahoma ziet...
    Kijk uit naar de rest van jullie relaas !!!