Stuck in Sandakan - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Stuck in Sandakan - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Stuck in Sandakan

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

27 Mei 2013 | Maleisië, Sandakan

Hier ben ik weer...maar helaas weer met minder goed nieuws.

Zaterdag hadden we dus opnieuw kunnen aansluiten bij de groep, maar diezelfde nacht werd Gunter opnieuw slechter....
Hij voelde zich zo slecht (grieperig) dat we in overleg met onze reisbegeleider beslisten dat hij weer een dokter moest opzoeken.
Dit had Europe Assistance ons ook aangeraden de dag ervoor bij telefonisch contact, indien zijn toestand zou verslechteren.

Jorrit, onze reisgids, is dan met ons samen met de taxi nr het dichtst bij gelegen ziekenhuis gegaan.
En dan terug nr hotel om verder te reizen met de groep.

Daar 2 uur moeten wachten op de spoedgevallen. Het is dus overal hetzelfde ;-)
De dokter zei dat hij het raar vond dat na 2 dagen rust + behandeling het niet beter ging met hem, integendeel!
Daarom bloedafname...nog een uur wachten op resultaten, pfffff en Gun was al kapot!
Resultaten waren ok, maar hij kon nog niet met zekerheid uitsluiten dat het geen dengue was...

Gisteren opnieuw telefonisch contact gehad met Europe Assistance...had hen al duidelijk gemaakt dat we eigenlijk nr huis terug wilden. We zitten tenslotte "opgesloten" in een hotel terwijl we eigenlijk zouden moeten aan het rondreizen zijn!
Kregen gisteren nog telefoon van hen dat Dengue uitgesloten is, bevestigd door arts in België die het dossier doorgehakt kreeg.
Geen repatriëring vereist, maar volgens hen 2 dagen rusten, niet buiten komen en dan de groep terug trachten te vervoegen.
Yeah right....leuk hoor, verplicht worden tot een hotelvakantie terwijl je een rondreis geboekt had!
Waarom betaal je dan voor een reisbijstandsverzekering?!

Ondertussen maken we er hier het beste van...althans ik, want gisteren heeft G de ganse dag in bed gelegen en heeft hij gegeten op de kamer.

Vandaag gaat het al wat beter en heeft hij daarnet even aan het zwembad gezeten met mij :-)
Gelukkig zijn we "gestrand" in 1 vd meeste luxe hotels van de ganse rondreis...lekker ontbijt, mooie kamers, vriendelijk personeel, mooie ligging en zwembad!

Jorrit gaat vandaag trachten te regelen/informeren via het kantoor van djoser dat we misschien vroeger nr huis kunnen via omboeking van vlucht...
Maar of dat gaat lukken en wat de kosten eraan verbonden zullen zijn...???!

Hier is het nu middag, maar in Nederland zijn ze bij djoser nog niet wakker...dus we zullen nog enkele uurtjes geduld moeten hebben....

Groetjes uit Sandakan!

• 27 Mei 2013 - 17:39

Brigitte:

hey daar,
    da's pech hebben, maar niks aan te veranderen, er het beste van maken
    en nog wat genieten van het mooie weer
    hier vandaag voor 1 dag warme groetjes
    brigitte