El Chalten - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu El Chalten - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

El Chalten

Door: nesgun

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

10 November 2010 | Argentinië, El Calafate

¡Hola Hola¡

We zijn terug in de bewoonde wereld. Net terug van het kleine maar zeer toeristische dorpje El Chalten.
Het is een dorp in volle expansie, overal worden huisjes en hostels bijgebouwd (ik den zelfs zonder vergunning). He dorp draait voor zeker 90% op toerisme.
De hostel ( Ayen Aike) waar we zaten was dik in orde. Gezellig en zeer proper¡
We werden verdeeld over 3 kamers met stapelbedden.
We hadden hiervoor ee beetje schrik, mr dat viel al bij al zeer goed mee.

Het weer zat ons de afgelopen 3 dagen enorm goed mee: staalblauwe hemel en weinig wind (wat toch wel uitzonderlijk is voor Patagoniê)

Op de 1ste dag zijn we smiddags gearriveerd en na een stevig lunch hebben we onze wandelboots aangebonden om een zeer pittige mr prachtige wandeling gemaakt van ongeveer 6 uur met als einddoel een zicht op de Fitz Roy, een mastodont van een berg¡¡

Dag 2 hebben we dit ook gedaan maar dan zijn we reeds smorgens vertrokken met ons lunchpakket.
Alweer een prachtige maar zeer pittige wandeling met deze keer als einddoel een zicht op de Laguna Torres.
Je wordt er echt stil van...

Vandaag, dag 3 in El Chalten, zijn we smorgens vertrokken met de boot op het Lago Viedma om aan te meren aan de rotsen en een trekking te doen op de Viedma gletsjer...een unieke ervaring¡
Eeerst moesten we een heuse rotspartij oversteken om bij de gletsjer te komen. Daar werden ons ijspinnen aangedaan over onze boots om een goeie grip te hebben op het ijs.
De gidsen hadden ook nog een hele leuke verrassing voor ons...we kregen een glaasje Baileys on the rocks aangeboden met het beste ijs op aarde ;-)))

Momenteel zitten we weer in El Calafate en morgen doen we een excursie nr de Perito Moreno, DE beroemdste gletsjer van Argentinie.

Vrijdag vertrekken we weer voor 3 dagen nr een "uithoek" in Chili, dus weer geen bereik...

¡Hasta la proxima¡¡

• 11 November 2010 - 07:33

Jeanne En Gerd:

Hai genieters

Gerd heeft me zojuist voor de PC gezet om jullie reisverslag tot nu toe te lezen.Het moet er prachtig zijn; een hele belevenis.
    Geniet er nog met volle teugen van, wij zorgen dat je de pt nog kent tegen dat je terugkomt.
    GENIETEN!!!!

groetjes jana!

• 11 November 2010 - 08:19

Willemaerts Jana:

hoi meke
    ik moest zeggen van moeke
    en vake dat ze elke dag
    gaan wandellen en dat
    Jindi al van de eerste
    dag goed eet en voor de
    rest alles heel goed gaat

groetjes moeke en vake

• 11 November 2010 - 09:31

Nico :

Elaba oe is da daar met die IZers ?

Blijkbaar al veel gezien en beleefd ! Schoon eh ! Geniet van de Perito Moreno ! Met een beetje geluk zie je stukken ijs naar beneden vallen en anders hoor je ze wel ! Ik hoop op zonnig weer voor jullie, ik had vorig jaar regen , sneeuw en veel wind op die plaats ... Ben ondertussen thuis en al aan't werk :(

• 11 November 2010 - 10:47

Geert:

Geniet ervan! En breng wat zon mee. De gletsjer mag je daar laten de baileys daarentegen ;-)

• 11 November 2010 - 12:15

Brigitte:

amaai, echt om jaloers op te zijn, de beschrijving alleen is genoeg om te dromen dat je erbij zou zijn, dus echt benieuwd naar de foto's
    hier waaien we vandaag gewoon weg, niks zon, niks staalblauwe hemel
    regen en nog eens regen
    vele groetjes

• 11 November 2010 - 13:23

Els:

Hier moet al de hele dag het licht aan!!!!!!!!! Wat is het internet een geweldige uitvinding! Jullie zitten zover van ons en wij kunnen zo gemakkelijk jullie reis volgen!
    Tot de volgende x

• 11 November 2010 - 22:21

StoffelRat:

Geen wind, zeg je? Da's hier wel anders, er raast een storm over ons landje, als het zo verdergaat blijft er niks meer van over tegen dat jullie terugkomen! :-)

• 12 November 2010 - 09:03

Hoet:

vergeet mijnen pinguin ni mee te brengen.

• 13 November 2010 - 14:59

Mama Papa:

Alle reisverslagen aandachtig gelezen.wat een belevenis!Het duurt wel lang.We beginnen jullie te missen.Geniet er toch nog maar van.