Torres del Paine - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Torres del Paine - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Torres del Paine

Door: nesgun

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

14 November 2010 | Argentinië, El Calafate

Hola Hola¡

Net terug van onze trip (+/- 400km)over de grens naar Chili.
Hebben daar 2,5 dagen verbleven in het nationaal park Torres del Paine dat 227000 ha groot is. Het is een prachtig stuk natuur waar heel veel flora en fauna te spotten is als jer voor open staat.
Je kan er als je geluk hebt zels de puma spotten, mr dat geluk hebben we niet gehad.
Geluk hadden we wel met het weer...veel zon en een heerlijk temperatuurtje uit de wind.
We hebben er voor het eerst kennis gemaakt met de ECHTE Patagonische wind¡¡ Straffe kost¡

De possada ( Rio Serrano) waar we 2 nachten verbleven lag in het park zelf en was een klein familiebedrijfje.
Onze eerste indruk was niet erg positief, mr dat veranderde al vrij snel toen we een heerlijk avondmaal voorgeschoteld kregen.
Ze deden ook enorm hun best om het ons naar onze zin te maken.
Doordat het een eco-possada was, was er enkel electriciteit tussen 18u en 23u30...effe wennen.
Verder was het er wel erg verzorgd en proper¡

Door de verkoudheden en sinusitis die toegeslagen hadden id groep, was de helft niet echt in topvorm.
Wij hoorden bij deze helft en hebben het dus dag 2 rustig aan gedaan en genoten van een klein mr mooie wandeling, een bezoek aan het bezoekerscentrum en gewoon heerlijk genoten met een boekje in het zonnetje.

Morgen (maandag) zijn we nog een ganse dag in El Calafate waar ze 24 graden voorspellen EN zonnig :-))
Het wordt weer een rustig dagje...
Rond 17uur worden we opgepikt voor onze transfer naar de luchthaven.
We vliegen naar "el fin del mundo" Ushuaia¡¡
Al 2 mooie excursies geboekt...mr dat horen jullie later.

Hasta la proxima¡

..en hou het ginder nu maar een beetje droog¡

Saludos¡

• 15 November 2010 - 12:19

Dirk (kozzeken) ;-):

Dag nichteken,
    Amai, als ik dit allemaal lees, zou ik direct mijn valiezen willen pakken. Geniet, genieten, genieten!!
    Grtz

• 15 November 2010 - 15:36

Peggy:

'Ushuaia'
    Dat is waar ze die fameuze reclame van shampoo over gemaakt hebben!
    Jawatte, het is de moeite jullie reis
    Bye

• 15 November 2010 - 16:41

Hoet:

ik wil e klein poemaatje