Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

25 Mei 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hallo allemaal,

Donderdagmiddag dus gearriveerd in KK...in de gietende regen!
Dan maar even wachten tot het onweer over was en een stukje taart gegeten in de lobby.
Ondertussen voelde gunter zich steeds lomer worden...hij had al enkele dagen last van zijn neus, maar nu was hij zo moe dat hij alleen maar aan slapen kon denken.
Die avond vrieg naar bed. Zijn toestand was echter nog verslechterd tegen de morgen (koorts en pijn in de spieren en gewrichten) en in overleg mrt de reisleider smorgens om 7uur beslist dat hij zo niet mee verder kon.
Alles geregeld in hotel voor dag en nacht extra te blijven..
Dokter werd geregeld door onze reisleider en zij vetrokken naar de volgende bestemming.
Moet zeggen, doet raar als je de groep ziet vertrekken...maar Jorrit, onze reisbegeleider verzekerde ons dat alles zou goed komen en dat alles zou geregeld worden om zo vlot mogelijk bij de groep aan te sluiten.

Toen de dokter dan gistermorgen langskwam was zijn temp al opgelopen tot 39!!!!
Hij kreeg een inspuiting en een turboboost aan medicatie.
s Av ons werden we opnieuw telefonisch gecontacteerd door de arts om de toestand van gun te checken...die was reeds beter, geen koorts meer.
Denk dat hij eerst vreesde voor Malaria maar omdat we al een week Malarone ah slikken zijn en zijn toestand verbeterde, was hij gerustgesteld.
Nu zijn we weer een dag verder en het gaat weer beter. Gun is terug in staat om te reizen...wel nog wat slapjes, maar mits de nodige rust de komende dagen komt dat wel goed!
Het zwaarste deel vvd reis is ook achter de rug.

Ondertussen is alles geregeld om deze namiddag aan te sluiten bij de groep.
We nemen straks een binnenvlucht naar Sandakan!
Gisteren dan nog telefoon gekregen van Europese asissence om te zeggen dat er een dossier geopend was en dat we ons geen zorgen hoefden te maken :-)

Later vandaag meer...

• 25 Mei 2013 - 08:49

Nadine:

Hey Vanessa, ik volg hier jullie avonturen op reis en zo reis ik een beetje mee naar een deel van de wereld waar ik nooit zal komen. Ik hoop dat jullie reis na deze tegenspoed nu verder vlot mag verlopen Ziek worden op reis is helemaal niet tof maar ja, er valt niets aan te veranderen. Dus profiteer nog volop van die laatste daagjes van jullie reis, soigneer de gun maar extra goed (niet dat ik daaraan twijfel ;-) ) en breng veel mooie herinneringen mee naar België. groetjes!

• 25 Mei 2013 - 09:22

Mama En Papa:

Gelukkig gaat het beter met Gun! Het was wel schrikken zeker? Dat is wel een domper op de
    reis, zo ver van huis.
    We wachten met ongeduld op uw verslag of sms.

• 25 Mei 2013 - 10:54

Brigitte:

hey nesgun,
    ik wens jullie voor de rest van de reis geen gezondheidsproblemen meer en snel beterschap
    tof dat alles zo vlot geregeld is, moet wel in zo'n verre landen
    toch niet vergeten te genieten ondanks een snotneus
    die turboshot was gelijk voor de topsporters, op een paar uur zijn die erdoor
    ik zie een (nog koud) zonnetje door het raam schijnen, het begin van betere tijden hier in belgie?
    tot later en vele groetjes
    brigitte

• 25 Mei 2013 - 11:37

Ronny Hertleer:

Aai....das minder goed nieuws..jammer....wens hem een spoedig herstel en serveer hem een extra portietje rijst of noedels ;-)