Sfeer, eten, groep, gids... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Sfeer, eten, groep, gids... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Sfeer, eten, groep, gids...

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

22 Februari 2020 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag een vrije dag in Kandy.

Zitten in een groot hotel in koloniale stijl.

Het hotel kan wel een opfrisbeurt gebruiken.

Maar alles is netjes en het personeel is vriendelijk.

Kandy is erg druk, ook op een zaterdag.

Je vindt er een beetje van alles, marktkraampjes, galeries, meubelzaakjes, een shoppingmall en ook is de Tempel van de Tand.

Hier zou de Tand van Buddha opgeborgen liggen...maar hij wordt veilig afgeschermd bewaard.

Wat eten betreft zijn er de typische Aziatische eethuisjes maar ook een Pizza hut en Burger King.

Het lokale eten is vaak erg lekker, maar wat mij betreft ook aan de pikante kant.

Zelfs Gunter krijgt het er warm van en een lopende neus :relaxed:

De bevolking is heel vriendelijk, en nog nét iets vriendelijker op het platteland.

Het verschil is wel dat ze hier in de stad ook vlot Engels praten.

Zoals ik al eerder zei, is het voor het eerst dat wij in zo'n grote groep zitten, 23.

De groep is zeer divers qua leeftijd.

De jongste is 28 en de oudste 72.

Maar iedereen heeft hetzelfde doel, een land ontdekken!

Morgennemen we de trein naar Nuwara Ellya, waar het iets minder warm zal zijn met temperaturen overdag rond 26°.

Het is een treinrit van enkele uurtjes, maar blijkbaar erg mooi.