Punta Mala de Vergel - Corcovado - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Punta Mala de Vergel - Corcovado - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Punta Mala de Vergel - Corcovado

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

25 Februari 2015 | Costa Rica, Manuel Antonio

En hier zijn we dan weer, na 3 dagen "afgesloten" te zijn geweest van de de buitenwereld.

Eerst nog wat vertellen over de dagen hiervoor.
Vorige week woensdag1 dag en nacht verbleven in een heel mooi hotel in San Gerardo de Dota.
Net als de meesten vd groep vonden we het spijtig dat we hier maar kort verbleven.
Maar we waren er id eerste plaats om de quetzal te spotten omdat daar zich de grootste groep bevindt.
En we hebben hem gezien! Dus mission accomplished.

De dag erna vertrokken nr Punta Mala de vergel.
Vanaf dan gingen zowel de temperatuur als de zonne uren serieus de lucht in. Het werd echt hoogzomer!
We verbleven er in een luxe tentenlodge.
Alles was netjes verzorgd. Het hotel ligt een een prachtige tuin waar alle soorten beestjes je om de oren vliegen en er loopt een riviertje door de tuin waar je een frisse duik kan in nemen.
Iets minder leuk was mijn eerste kennismaking met een schorpioen...ik zag hem zitten op de binnenwand van onze tent, net voor we wilden gaan slapen.
Effe de gastheer erbij gehaald en die heeft het beestje uit onze kamer "verwijderd".
Het slapen in de tent was een heel leuke ervaring. De hele nacht de geluiden vd jungle om je heen en het gevoel hebben dat je gewoon buiten slaapt.
Onze eerste dag hebben we met zn vijven een bootocht gedaan in NP Marina Ballena.
Alweer een prachtige ervaring! Dolgfijnen gezien, die met de boot kwamen mee zwemmen, zeeschildpadden, pelikanen en dat alles in een prachtige omgeving, waarvan je mond telkens opnieuw gaat openvallen.
Snorkelstop gemaakt en daarna gewoon het lekkerste verse fruit gegeten op de boot. Op en top genieten!
's Avonds in de lodge alweer een confrontatie met een wild dier, de meest giftige slang van Costa Rica kroop net voor mn voeten op de trap weg. Daar gaat je hart toch wel weer wat sneller van kloppen.

Zaterdag ochtend Punta Mala verlaten en richting Sierpe gereden.
Gepakt voor een verblijf van 3 dagen. Bagage was beperkt omdat we met kleine boten naar Corcovado gebracht werden.
Grote bagage achterlaten in Sierpe, achter slot en grendel.
Met zn allen de boot op. Eerst een stuk door de mangroven en daarna de Stille Oceaan op voor in totaal een dik uur varen.
Moesten ons voorzien op een "wetlanding". Dwz dat er geen aanlegsteiger is en dat je dus met de voetjes in het water moet.
Een hele belevenis, want soms komen er dtevige golven opzetten.
Maar de Costa Ricanen zijn zo behulpzaam en doen er alles aan om het je zo makkelijk mogelijk te maken. Ze hebben zelfs grote vuilzakken om je bagage droog en wel aan land te brengen.
We moesten nog een eindje stappen en alweer vielen onze monden open...we werden verwelkomd door de ara's.
Het is niet te beschrijven hoe mooi ze zijn. Die prachtife kleuren van hun veren in de zon, waauw!
Alweer een heel leuk hotel. Geen airco en geen warm water, maar de omgeving maakt dit dubbel en dik goed!!
De apen, vogels en de meest kleurrijke vlinders vliegrn je om de oren.
Paardn lopen er gewoon los op het strand.
Op het strand hangen hangmatten waar je uren kan in bengelen...
De volgende dag met boot beetje verferop een wandeling gemaakt in NP La Sirena.
Niet zoveel bijzonders en op de middag net iets te warm voor de meesten vd groep.
Wel de tapirs gespot en dat maakte alweer veel goed.
Geluncht op het strand daar, wat alweer prima geregeld was.
Terug met de boot en nog wat gewandeld en geluierd op het strand.

Vandaag (dinsdag) zijn we gearriveerd in Manuel Antonio.
Onze gids noemt het Disneyland.
Het is hier veel toeristischer, maar alweer heel mooi.
Prachtig strand en omgeving!
Morgen (woensdag) is onze echte laatste volledige dag in CR...daarna is het terug nr San José om er vrijdagmorgen vroeg te vertrekken richting Newark...s Avonds is het dan devlucht richting Brussel.
Zaterdagochtend rond 8u zouden we, als alles goed verloopt, terug op Belgische bodem moeten zijn...

• 25 Februari 2015 - 20:52

Els:

Amai amai amai............... wat een verhalen.....................
    Ben nu heel benieuwd naar al die mooie foto's...................

Geniet van jullie laatste dagen
    Tot binnenkort
    Groetjes
    Els

• 25 Februari 2015 - 23:00

Janine:

Hallo Vanessa en Gunther,

Blij terug iets van jullie te horen, ik begon de reisverhalen al te missen!

Een gelukkige verjaardag Nes, ik hoop dat je er volop van genoten hebt, je mama was hier en zij heeft er me aan herinnerd want anders was ik het zeker vergeten.

Als ik het zo lees ziet het er een zeer mooie reis uit, vooral met al die prachtige dieren. Spijtig dat het zo vlug voorbij is. Geniet nog van het mooie weer en de natuur want hier is het koud en grijs.

Groetjes,
    Janine.