Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Fortuna

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

14 Februari 2015 | Costa Rica, Fortuna

Donderdag morgen vertrokken uit Tortuguerro voor een lange rit naar Fortuna.
In de reisbeschrijving stond een rit van 4 uur, maar het zijn er 6 geworden.
Eigenlijk is dat nog het meest vermoeiende, de lange ritten id bus.
Gelukkig kan je ook wat genieten vh mooie groene landschap. Palmbomen, ananasplantages, suikerr, bananenplantages, enz.
Maar als je dan zeer hartelijk ontvangen wordt op je nieuwe bestemming ben je dat weer even snel vergeten!
Bijna elke ontvangst is met een groot glas vers geperst vruchtensapje en die zijn hier echt overheerlijk!
Het is echt vertederend hoe vriendelijk en behulpzaam de Costa Ricanen zijn!
De eco lodge waar we nu zitten is ook een echte aanrader, Catarata lodge.
Mooi verzorgde kamers en de maaltijden zijn ook tip top in orde.
De lodge ligt in een mooie, groene tuin waar de meest prachtige vogels in vertoeven!

Vandaag de Cano Negro boottocht gedaan.
Het was hier gisteren beginnen regenen, wat niet helemaal normaal is voor deze tijd en we zijn hier deze morgen id gietende regen vertrokken.
Maar hoe dichter we kwamen bij de rivier (was zo'n 2u rijden), des te droger het werd :-)
Hebben onze boottocht volledig droog kunnen afleggen.
Heel wat mooie vogels gezien, waaronder verschillende soorten ijsvogels.
Zelfs eentje waarvoor ze (ornithologen) van over de hele wereld komen, de American Pygmee Kingfisher!
En nu maar hopen dat de foto's een beetje gelukt zijn...
Geluncht op de boot.
Terug in het hotel om 16u. Diegenen die het wensten konden een lift krijgen van onze buschauffeur naar de hot water springs.
We zijn met zn zessen geweest. Was echt genieten!
Er was zelfs een bubbelbad van 52°¡

Morgen, zaterdag, vertrekken we om 7u30 nr Rincon de la Vieja.
Benieuwd hoe het daar gaat zijn...

Saludos de Costa Rica.

• 15 Februari 2015 - 02:19

Kristine:

het doet ne mens wegdromen .....