Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Malakka

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

10 Mei 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deze voormiddag KL verlaten en na ongeveer 2 uurtjes op de bus aangekomen in Malakka.
Malakka is ook een stad, maar dan veel minder druk dan Kuala Lumpur.
Toch is het oversteken ook hier op sommige plaatsen nog steeds een hele onderneming want zebrapaden kennen ze hier niet!
Hoe dichter we bij de kust kwamen des te blauwer de lucht werd :-)
Het hotel valt ook heel goed mee, we hebben de duurste kamer die er is. Hoewel je je daar natuurlijk niet teveel moet bij voorstellen ;-)
Zwembad is er ook...en denk dat we daar morgen een plons gaan nemen!

Morgen hebben we nog 1 dagje Malakka...niks van excursies voorzien, dus gewoon effe rustig aan doen want hierna wordt het steeds intensiever en dus ook vermoeiender, plus dat de accommodaties er steeds meer zullen op achteruit gaan...

Omdat de keuzes aan menu's steeds eentoniger zullen worden hebben we vandaag het Hard Rock café hier in M gedaan...mmmmm!
Je kan hier echter over al langs de weg echt de meest bizarre dingen eten. Deze middag een soort broodje gegeten met een vulling die volgens de verkoopster niet pikant was...kuch kuch, niet dus!;-)
Fruit vind je hier uiteraard ook in alle vormen en kleuren en lekker vers!

De warmte nog niet helemaal gewoon, maar zal wel beteren met de dagen.
Vooral in smalle straatjes is het op de middag écht snikheet!
Af en toe de schaduw opzoeken of een plaats waar airco is, kan dan een hele opluchting zijn.

Zo, dit was weer een update uit het verre zuid Oost Azie :-)

Groetjes!

• 10 Mei 2013 - 15:01

Bart:

gun en nes, ik lees dat het daar heel warm is ,drink maar constant water tegen de uitdroging ,
    grtj, bart en heleen

• 10 Mei 2013 - 15:59

Brigitte:

hallo globetrotters,
    als ik het zo lees is het nu al elke dag een ontdekking geweest van eten ,cultuur, gewoonten,...
    en het wordt nog authentieker dus.....
    hier een niet echt lenteweertje, dus jullie missen echt niks behalve 'de prins ' waarschijnlijk
    ondertussen ontdekt dat jullie 8h later zitten dan hier,dus zijn jullie nu aan het maffen(hopelijk met airco)
    tot de volgende
    brigitte

• 10 Mei 2013 - 16:32

Jana Willemaerts:

Hey meke en peke bij moeke en vake gaat alles goed en her is het maar slecht weer hoor tis daar mooi zeker gelukzakken en nog verl plezier !!!!
    Groetjes en dikke kussen
    De familie willemaerts en Van Campenhout!!! ;) xxxx

• 10 Mei 2013 - 16:53

Mama En Papa:

We vinden het tof van u elke dag te kunnen volgen!
    Het is precies of we erbij zijn!!!
    Hier alles o.k. maar ge kunt hier een Damarthemdje gebruiken!
    Stuur maar een beetje zon op.