Big Island dag 1 - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Big Island dag 1 - Reisverslag uit Big Island, Verenigde Staten van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Big Island dag 1

Door: vanessa en gunter

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

03 Juli 2023 | Verenigde Staten, Big Island

Gisteren Kauai verlaten voor het verderzetten van onze reis, richting Big Island.

2 vlotte binnenvluchten gehad.

Hadden maar halfuurtje transittijd, d waren weer bang dat de bagage zou achterblijven.

Maar alles was gelukkig mee.

Huurauto opgepikt. Opnieuw een Jeep Wrangler deze keer (vorig eiland was een Jeep Kompas), een knalgele deze keer [e-1f603]

Dik uur rijden naar ons verblijf.

Hartelijke ontvangst door de host! Water stond klaar. Kregen al meteen een papaya uit de tuin en een uitleg over de leukste spots.

Het is hier echt rustig en de accomodatie is echt top.

Big Island heeft alweer een compleet andere vegetatie dan op Kauai.

's avonds iets gegeten en om 20u lokale tijd vertrokken voor alweer een belevenis van formaat, snorkelen met mantra's.

Daar aangekomen, uitleg swimsuit gekregen. Snorkelset hadden we zelf mee.

Tochtje met de Zodiak (jaja papa, ne grote!) richting de oceaan.

Allen uit de boot en vast klampen aan een vlot.

De eerste 10 minuutjes waren een beetje een tegenvaller, maar toen waren ze daar!

Met alweer een mooie ervaring richting ons verblijf.

Het was erg laat eer we in bed lagen...1uur lokale tijd.

Vandaag gaan we de Westkust wat verkennen...

PS: voor diegenen die beelden willen zien van de mantaroggen, de staan op Facebook [e-1f60a]

• 04 Juli 2023 - 07:26

Gerd:

"Magisch moment om die gentle giants, die eruit zien als aliens, van zo dichtbij te kunnen zien zwemmen!" : wie weet wat die gentle giants van jullie dachten ??? [e-1f605][e-1f605][e-1f602]