Alweer een week thuis... - Reisverslag uit Beruwala, Sri Lanka van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Alweer een week thuis... - Reisverslag uit Beruwala, Sri Lanka van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Alweer een week thuis...

Door: Nes

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

09 Maart 2020 | Sri Lanka, Beruwala

Door wat problemen met de site heb ik de laatste week geen verslagen meer kunnen toevoegen.

Daarom nog even kort wat vertellen...

In de laatste week nog 2 heel mooie safari's gemaakt, met als TOP OF the bill: YALA NP.

Yala NP is gekend voor zijn mooie ligging EN de luipaarden.
Uiteraard moet je wat geluk hebben om deze laatqte te kunnen spotten. dat is nu eenmaal zo met wildlife.

En ja hoor, het was onze LUCKY DAY!
2 luipaarden gespot! Prachtige dieren zijn het, en groter dan ik verwacht had!
Dit was echt het waauw-moment van deze reis.

Voor we naar onze eindbestemming (Beruwala) reden hebben we nog een boottocht gedaan naar een klein eiland waar een familie kaneel verbouwt.
Fijn om te zien hoe alles op een traditionele en arbeidinstensieve manier met de hand verwerkt wordt.
Onderweg, langs de kust ook nog een klein museum en monument bezocht wat herinnert aan de tsunami van enkele jaren geleden...indrukwekkende vehalen en beelden...

Toen we aankwamen in ons laatste hotel, konden we onze ogen niet geloven...wat een luxe was dit!
Ligging aan het strand, prachtige tuin, luxekamers met inloopdouche en gemeubeld balkon.
Om nog maar te zwijgen van het buffet...ogen tekort, en veel te kleine magen :-)))
Nog nooit had iemand van de groep in zo'n hotel verbleven op hun rondreizen.
Eigenlijk was het een beetje over the top, maar we hebben er toch van genoten!
2 dagen relaxen bij het zwembad, met een boekje en cocktailtje en dat afgewisseld met een wandeling op het strand.
Meer moest dat echt niet zijn!
We konden uitgerust aan onze terugreis beginnen...

* Was het een mooie reis? Jazeker! We hebben er enorm van genoten, en weer enkele fijne mensen leren kennen
* Is Sri Lanka een mooi land? yep, zeer divers ook! Mooie mix van natuur en cultuur.
SL heeft ook een hele vriendelijke bevolking, en het land is (nog) niet te toeristisch.
Het enige wat ons "stoorde" is dat de meeste Singalezen niet echt trots lijken op hun land...
In en rond de dorpen slingert er overal afval rond.
De stadjes en dorpen mankeren ook echt charme...
Waarschijnlijk vergelijken we Azië teveel met Latijns Amerika (wat nog steeds ons favoriete werelddeel is!), waar de stadjes en dorpjes karakter en charme uitstralen en waar de mensen een bepaaklde fierheid uitstralen.

Voor diegene die tussen de lijntjes kunnen lezen,...yep, onze voilgende bestemming wordt er wellicht weer eentje in Latijns Amerika ;-)

Hasta la proxima!