Naar Nuwara Ellya - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Naar Nuwara Ellya - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Naar Nuwara Ellya

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

23 Februari 2020 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Ggsteren de trein genomen richting Nuwara Ellya.

En rit van 4 uur, die iets langer is uitgelopen .

We hadden gereserveerde plaatsen, dus no stress.

Je mocht vrij bewegen in de wagon. Ramen en deuren open, wat allesbehalve stoort in deze temperaturen.

Het laatste stuk is erg mooi qua uitzichten omdat je door de bergen en theeplantages rijdt.

De blauwe trein in combinatie met de groene natuur geeft prachtige plaatjes.

Tijdens de stops in de stationnetje komen er verkopers langs met fruit, noten, enz...

Toen we aankwamen in Nuwara Ellya regende het en was het veel frisser.

Dat was effe wennen, maar we lieten het zeker niet aan ons hartje komen.

s Avonds op tijd naar bed, want het werd vroeg opstaan op mijn verjaardag, 5uur.

We vertrokken om 5u30 met de bus voor een rit van anderhalf uur om bij zonsopgang zeker ter plaatse te zijn.

De reden hiervoor is dat de bergtoppen soms verdwijnen in de mist vanaf de voormiddag.

Maar we hadden geluk, het was stralend weer en zeer aangenaam van temperatuur.

Prachtige en relatief pittige wandeling van 9km gedaan.

Smiddags terug bij het hotel waar we geluncht hebben.

In de namiddag theeplantages en fabriek bezocht waar het hele proces uitgelegd werd met op het einde een proevertje.

Mmorgen verlaten we Nuwara Ellya richting Udawalawe, waar er id namiddag weer een safari gepland is.