Tortuguerro - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu Tortuguerro - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van vanessa en gunter - WaarBenJij.nu

Tortuguerro

Blijf op de hoogte en volg vanessa en gunter

11 Februari 2015 | Costa Rica, Tortuguero

Dinsdag ochtend vroeg vertrokken voor een rit van 4 uur met de bus.
Laatste kms waren heftig ritje, "very bumpy", if you know what I mean! ;-)
Wel heel mooi stuk waar vooral aan landbouw gedaan wordt. Het was de 1ste keer dat we het gevoel hadden "hier zou ik kunnen wonen".
De boot genomen richting NP Tortuguerro, waar ons hotel zich bevindt.
Het is een goed onderhouden lodge gelegen in het groen.
Ontvangen met heerlijk verfrissend drankje. De vruchtensappen (zumo ih Spaans) zijn hier super lekker!
s Avonds "kennis" gemaakt met de lokale apen, die vanuit de hoge boomtoppen vruchten laten vallen of gooien, das niet helemaal duidelijk ;-)
Feit is dat het enorme knallen geeft als ze op de golfplaten daken vallen en je serieus verschiet!
Hebben nog wat andere dieren gezien, oa op de avondwandeling...vogelsoorten waarvan ik de naam niet meer weet, mini rood kikkertje (prachtig! !), leguaan, enz...
De foto's volgen later.
Vandaag vroeg vertrokken met de boot....kaaimannen gezien, verschillende vogels, insecten schildpadden, ...
Heel mooi weer en dus prachtige plaatjes gezien!
Over het weer kunnen we zeker niet klagen. Hebben nog maar 2 keer regen gehad, 1 keer s nachts en deze middag 20 minuten.
De temperatuur is ook goed te verdragen. Warm, mr het koelt 's nachts goed af.

We overnachten hier nog 1 nacht en dan gaat het richting Fortuna.
Onze wekker zullen we niet hoeven te zetten, want deze morgen werden we ook al gewekt door de brulaap die op ons dak zat.

Groetjes uit het mooie en groene Costa Rica!
Pura vida is hier de leuze.

• 12 Februari 2015 - 12:14

Janine:

Hallo Gunter en Vanessa,

Bedankt dat jullie ons van deze prachtige reis laat meegenieten. Als ik de verhalen lees zou het wel iets voor mij zijn maar..... Hoe zou ik er geraken zonder vliegtuig? vooral het leven tussen de dieren spreekt mij aan. Geniet er van.

Groetjes,
    Janine.

• 12 Februari 2015 - 18:39

Kristine:

Dankzij de verslagjes kunnen wij hier wat meegenieten wat heel plezant is . Kijk uit naar de foto's : aan hoeveel zitten jullie al ? ;-p Hier een zalig zonnetje gehad vandaag en zo'n 7° maar was eens zalig ;-) Geniet maar volop daar en kijk uit naar het volgende berichtje. PS Ik betwijfel of apen iets per ongeluk laten vallen :-D